نحوه عضویت در وب سایت انجمن حسابداران خبره انگلستان ACCA

در این مطلب چگونگی عضویت و ثبت‌نام انجمن حسابداران خبره انگلستان ACCA به صورت گام‌به‌گام آموزش داده شده است. با مطالعه‌ی این مطلب و تماشای فیلم به راحتی می‌توانید عضو ACCA شوید.

 

سپس وارد سایت ACCA شده و در قسمت راست صفحه کادری به نام  Apply now  وجود دارد. روی این کادر کلیک کرده و در گام بعدی وارد صفحه جدید ­شوید.

در پایین صفحه‌ی جدید، آیکون قرمز رنگی را مشاهده می­‌کنید که بر روی آن عبارت  GET Started  نوشته شده است. با کلیک بر روی این کادر وارد صفحه ثبت‌­نام ­شوید. در این صفحه باید اطلاعات شخصی خود را مرحله به مرحله وارد کنید. اطلاعاتی مانند: جنسیت، نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، تاریخ تولد، ملیت، نشانی و شماره تماس.

سپس اطلاعات واردشده را ذخیره کرده و وارد مرحله بعد ­شوید.

در این قسمت شماره تلفن خود، همراه با کد کشور محل سکونت را وارد کنید. توجه داشته باشید که به­‌منظور امکان بازیابی رمز ورود و دریافت ایمیل از ACCA، ایمیل وارد شده باید صحیح و معتبر باشد.

سپس در پایین صفحه برروی گزینه  Save and Continue  کلیک کنید و وارد مرحله بعدی ثبت‌نام شوید. بعد از تکمیل­ شدن قسمت قبل، تیک گزینه  Details  برای شما فعال می­‌شود و بعد وارد مرحله بعدی ثبت‌­نام شوید. مرحله بعدی، مرحله  Select Qualification  است که در این مرحله باید گزینه  ACCA Qualification  را انتخاب کنید.

 در مرحله بعد باید مدارک مورد نیازرا در سایت ACCA آپلود کنید. در قسمت  Upload Identification  مدارک هویتی همچون پاسپورت یا اولین صفحه ترجمه­ شده شناسنامه خود را آپلود کنید.

در مرحله بعد مدارک تحصیلی ترجمه ­شده خود را (آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات ترجمه­ شده) آپلود کنید.

در مرحله  Apply for exemptions  اگر خواهان استفاده از معافیت­‌های خود هستید، باید تمامی مدارک تحصیلی خود که ترجمه رسمی و مهر شده است را در این قسمت آپلود کنید.

بعد از تکمیل این مرحله تیک  Document Upload  برای شما فعال می­‌شود. تکمیل فرایند ثبت‌نام مستلزم آن است که پرداخت اولیه به  ACCA  انجام شود. بدین منظور، با مراجعه به سایت  Tehran payment  به نشانی  www.tehranpayment.com  پرداخت خود را انجام دهید.  

برای آنکه قادر به انجام پرداخت خود در سایت  tehranpayment  باشید، ابتدا باید در این سایت ثبت‌نام کنید. پس از ثبت­‌نام، باید فرایند ثبت سفارش را تکمیل کنید. در قسمت ثبت سفارش باید گزینه آزمون­‌های بین‌­المللی را انتخاب کنید.

در قسمت آزمون­‌های بین­‌المللی، گزینه خدمات آزمون ACCA را انتخاب کنید و سپس وارد بخش پرداخت شوید.

در مرحله بعد، مبلغ مورد نظر را به صورت پوند در قسمت مبلغ ارزی وارد نمایید و بعد از چند ثانیه معادل مبلغ ریالی در قسمت پایین این کادر نمایش داده می‌­شود.

در این مرحله، نام کاربری (ایمیل ثبت شده در ACCA)، رمز عبور (کد ارسال شده به ایمیل شما توسط ACCA) و شماره ثبت‌­نام (با توجه به نبود Transaction number چهار عدد صفر)  دریافتی از  ACCA  را وارد کنید و در نهایت، برای تکمیل فرایند پرداخت روی گزینه ثبت سفارش کلیک نمایید.

ساعاتی بعد پیامک ثبت سفارش انجام شد را دریافت خواهید کرد و در نهایت بعد از 2 الی 10 روز کاری شماره دانشجویی ACCA به شما ایمیل خواهد شد.